eDialog - sikker innsending av dokumenter til kommunenMed denne tjenesten kan du trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.Informasjon om eDialogMange sender dokument til kommunen via e-post. E-post kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.Vi oppfordrer både privatpersoner og bedrifter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss!Her finner du eDialog for Bjerkreim kommuneFor å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID mv)Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).Slik fyller du ut skjemaet:Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.Kommentar: Gi ev. en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.Husk å laste opp relevante vedlegg som (inntil videre) må være i PDF-format.Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem. Du får kvittering med referansenummer på e-post (fra svarut.ks). Slik kan du omgjøre et dokument til PDF-format:For Word-dokument velger du "Lagre som" og deretter filtype PDF.LibreOffice og OpenOffice har egen knapp på verktøylinja som heter "Eksporter til PDF".Du skal ikke bruke eDialog hvis:Kommunen har elektroniske skjemaer til formålet, f.eks. søknad om barnehageplass, søknad om stilling mm. Se vår skjemaportal.Henvendelsen gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres hos oss, da kan du sende e-post til postmottak@bjerkreim.kommune.no eller direkte til en ansatt, eller du kan bruke vårt kontaktskjema under. Publisert 11.02.2019 14.28 Sist endret 06.08.2024 09.39