Opptak og frister

Søknadsfristen til hovedopptaket er 1. mars
 

Søk barnehageplass via foreldreportalen i Visma Flyt Barnehage

Hovedopptak

I hovedopptaket blir plassene som blir ledige i august tildelt. Dette skjer etter lovbestemte kriterier.
Bjerkreim kommune praktiserer samordna opptak - det vil si at den kommunale og private barnehagen har felles opptak for søknader som er mottatt til hovedopptaket.  

Søknadsfrist til hovedopptaket er 1. mars.
 

Hvem har rett til plass i hovedopptaket?

  • Barn som fyllet ett år innen utgangen av november inneværende år, og søker innen opptaksfristen 1. mars samme år, har lovfesta rett til barnehageplass.
  • Søknader som kommer inn etter fristen til hovedopptaket, blir vurdert ut fra ledig kapasitet og pedagogisk bemanning i den enkelte barnehage.  
  • Barnet beholder tildelt plass til skolestart.  Det trenger kun å søkes om plass dersom dere ønsker endringer, eller det er en ny søknad.  
Brit Fuglestad
Saksbehandler
E-post
Telefon 51 20 11 63
Rune Andersen
Kommunalsjef oppvekst og kultur
E-post
Telefon 51 20 11 13
Mobil 40 00 11 13
Olinn Herikstad
Rådgiver oppvekst
E-post
Telefon 51 20 11 05