Donerer den gamle brannbilen til tv-aksjonen

Land Roveren fra 1973 var den første brannbilen Bjerkreim kommune hadde. Den var i aktiv tjeneste til 2004.

Nils Olav Bakke og Tone Vaule med en brannbil - Klikk for stort bilde

Etter den tid har den vært eid av private. Nå kan den bli din, for Nils Olav Bakke donerer den til tv-aksjonen.

— Veldig raust av Nils Olav å gi den gamle brannbilen til en god sak. Vi har satt en startpris på 10.000 kroner, og håper mange har lyst på brannbilen, sier ordfører Tone Vaule.

Årets tv-aksjon er førstkommende søndag. Annenhver dag får et barn i Norge kreft, og hver uke blir 10 barn født med hjertefeil. Når et barn blir sykt, rammes hele familien. Søndag 20. oktober går vi sammen for små helter.

Brannbilen står utenfor kommunehuset på Vikeså. Har du spørsmål, eller lyst på brannbilen? Gi bud ved å kontakte Tone Vaule: tone.vaule@bjerkreim.kommune.no

Budfristen er søndag 20. oktober klokka 15.00.