Høring plan for forebygging av omsorgssvikt og atferdsvansker

I slutten av oktober skal kommunestyret i Bjerkreim vedta en plan for kommunens arbeid med å forebygge at barn og unge blir utsatt for omsorgssvikt eller utvikler atferdsvansker.

Målet med planen er å sikre overordnet forankring av den forebyggende oppfølgingen og fordeling av kommunens ressurser til dette arbeidet.

Planen skal inneholde beskrivelse av overordnende mål og strategier for det helhetlige tjenestetilbudet, hvordan ansvaret skal fordeles mellom etatene, hvordan oppgaveløsingen skal organiseres og hvordan ulike etater skal samarbeide.

11. september var det innspillskonferanse, der fagfolk, ungdommer og foreldrerepresentanter diskuterte hvordan Bjerkreim kommune bør jobbe for å forebygge omsorgssvikt og atferdsvansker.

Høringsutkast - forebyggende plan (PDF, 2 MB)

Vi ønsker også å høre dine innspill til hvordan Bjerkreim kommune skal løse dette oppdraget.

• hva fungerer godt i dag?
  • hvor bør vi forsterke innsatsen?
  • hva kan være aktuelle tiltak?

Send høringssvar på e-post til Bjerkreim kommune: postmottak@bjerkreim.kommune.no  og merke med «høringsinnspill sak 24/111».

Høringsfristen er satt til 03.10.24

Har du spørsmål? Ta kontakt med barnevernleder Kari Anne Bergøy. mobil: 454 46 155